Програма етнографічного клубу "Українська минувшина" для учнів 10 класу
Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF)
№ п/п |
Тема |
Кількість годин |
1 |
Вступ |
1 |
2 |
Матеріали, з яких виготовляється народний одяг |
1 |
3 |
Жіноче вбрання |
1 |
4 |
Практичне заняття: упорядкування матеріалів до музею |
1 |
5 |
Війся, віночку, гладко (дівочі вінки) |
1 |
6 |
Практичне заняття: прасування речей, відновлення кольору. |
1 |
7 |
Дівоче намисто |
1 |
8 |
Практичне заняття: збирання намистинок відповідно кольору, їх значення. |
1 |
9 |
Ой, хустина, хустиночка |
1 |
10 |
Практичне заняття: упорядкування хустин до музейного призначення. |
1 |
11 |
Зачіска волосся у жінок |
1 |
12 |
Жіноча сорочка |
1 |
13 |
Практичне заняття: сорочка, її види. |
1 |
14 |
Одяг, що носиться поверх сорочки |
1 |
15 |
Практичне заняття: підбір матеріалів до музею. |
1 |
16 |
Жіноче взуття |
1 |
17 |
Чоловіче вбрання |
1 |
18 |
Практичне заняття: відвідування краєзнавчого музею. |
1 |
19 |
Дещо про бритву та бриття |
1 |
20 |
Чоловіча сорочка |
1 |
21 |
Шапки |
1 |
22 |
Штани і шаровари, пояси |
1 |
23 |
Чоловіче взуття |
1 |
24 |
Практичне заняття. Екскурсія в музей |
1 |
25 |
Спільний одяг для чоловіків і жінок |
1 |
26 |
Практичне заняття (диспут) |
1 |
27,28 |
Верхній одяг, що шиється з крамної матерії |
2 |
29 |
Практичне заняття: музейна справа. |
1 |
30 |
Підсумки (про українській одяг). Екскурсія в музей |
1 |
31 |
Зимові свята |
1 |
32 |
Весняні свята |
1 |
33 |
Свята влітку |
1 |
34 |
Осінні свята |
1 |
35 |
Підсумкове заняття |
1 |
Програма етнографічного клубу
Українська минувшина
для учнів 10 класу
Українська минувшина
Пояснювальна записка
Основною навчально-виховною метою клубу є розвиток у дітей естетичних смаків, формування потреб і здібностей до мистецької діяльності, розширення знань про історію і традиції українського народу, розвиток пізнавальної активності у вивченні і відродженні народних ремесел та української культури.
Головні завдання клубу:
1. Формування у дітей художньо-естетичного ставлення до дійсності як здатності до не утилітарного, художнього пізнання світу. Це передбачає наявність таких особистісних якостей, як відчуття краси та гармонії, здатність емоційно сприймати різноманітні прояви прекрасного у навколишньому світі, потребу у спогляданні та милуванні;
2. Розвиток специфічних для художньо-творчого процесу якостей особистості: художньо-творчої уяви; оригінального, нестереотипного, асоціативного, творчого мислення, художньо-образних якостей зорового сприйняття, спостережливості, зорової пам´яті;
3. Формування знань і уявлень про образотворче і прикладне мистецтво, його історію та роль у житті людини.
1. Формування знань і уявлень про традиції та культуру українського народу, народні ремесла та історію їх розвитку.
Методичні принципи розвитку художньо-творчих здібностей членів клубу:
- керування художньо-творчим розвитком учнів передбачає врахування вікових та індивідуальних особливостей, регіональних культурних особливостей та традицій, що зумовлює звертання до глибоких коренів народної творчості, проникнення національним духом;
- залучення гуртківців до розуміння змісту та сутності мистецтва повинно здійснюватися шляхом особистісно-емоційного сприйняття художньої інформації. Саме через це досягається духовно-моральне й естетичне виховання учня, пробудження в його душі почуттів добра, краси, гармонії, чуйності.
Відповідно до методичних принципів, мети і завдань клубу програма побудована за принципом поєднання сприймання і практичної (творчої) діяльності. Вона включає в себе два взаємопов´язаних види діяльності: естетичне сприймання дійсності і сприймання мистецтва, включає роботу на площині та в об´ємі.