Конспект уроку з хімії на тему: „Хімічні властивості основ”
Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF)
Конспект уроку з хімії на тему:
„Хімічні властивості основ”
8 клас
Мета уроку: розширити знання про основи, за допомогою експерименту порівняти хімічні властивості розчинних і нерозчинних основ, ознайомити з реакцією нейтралізації, розглянути процес реакції розкладу, розвивати вміння і навички складань рівнянь хімічних реакцій; розвивати предметну, комунікативну, полікультурну компетентність.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
І. Організаційний етап
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
В своїй життєдіяльності людина зустрічається з основами: у природі – з мінералами, у побуті – це мийні засоби, зубні пасти, використовується цей клас речовин в цукровій, будівельній промисловості. Тому важливо знати властивості цих речовин і правила безпечного поводження з ними.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
1. Вправа „Продовжи речення”
1)Основи - це складні речовини…
2) Основи ще називають…
3) За кислотністю основи класифікують…
4) Наприклад…
5) За розчинністю їх поділяють…
6) Розчинні ще називають…
2) Взаємодія з кислотами. В одну пробірку наливаємо розчин Натрій гідроксиду і кілька крапель фенолфталеїну, в іншу – Ферум (ІІІ) гідроксид, додаємо нітратну кислоту. Що спостерігаємо ?
Двоє учнів записують на дошці рівняння хімічних реакцій. Формулюють визначення реакції нейтралізації.
3) Взаємодія з кислотними оксидами. Перегляд відеодосліду „Взаємодія вапняної води з вуглекислим газом”.
За допомогою вчителя учні складають рівняння хімічної реакції.
4) Взаємодія з солями. Демонстрація реакції Ферум (ІІ) сульфату і Калій гідроксиду. Що спостерігаємо ? Діти за таблицею розчинності визначають, яка речовина випала в осад і записують рівняння реакції.
5) Розкладання під час нагрівання.
Демонстрація реакції розкладу Купрум (ІІ) сульфату. Що спостерігаємо ? Запис рівняння реакції. Учні формулюють визначення реакції розкладу та складають схему АВ → А + В
V. Узагальнення і систематизація знань
1.Завдання: Закінчити рівняння хімічних реакцій, що виражають властивості
І Варіант: лугів, ІІ Варіант: нерозчинних основ.
Слайд 4
За наступним слайдом здійснюють перевірку, обмінявшись зошитами, оцінивши правильність кожної відповіді в 2 бали.
Слайд 5
Учні додають бали, отримані протягом уроку за виконання письмових вправ і отримують результат самооцінки.
2. Розв'язання творчої проблеми:
Вам доводилося відвідувати мистецькі галереї і милуватися старовинними шедеврами.
Слайд 6
Внаслідок забруднення атмосфери сірководнем картини написані до середини 19 сторіччя з часом тьмяніють. Причиною цього є взаємодія свинцевих білил з сірководнем, що призводить до утворення чорного осаду.
Слайд 7
У 1850 році цю проблему вирішили: був налагоджений промисловий випуск цинкових білил, які при реакції з сірководнем утворюють білий осад. Допоможіть митцям добути цинкові білила в хімічній лабораторії за поданою схемою.
Слайд 8
VI. Підсумки уроку
VII. Домашнє завдання: прочитати § 11(П.Попель), виконати вправи: 102,105,106, скласти схему застосування основ.