Тема: Зріла особистість. Що це?
Відкрити, зберегти на свій комп'ютер або роздрукувати повний текст (формат PDF)
Зріла особистість. Що це?
Мета: розширити знання учнів з питання ,, зріла особистість ’’, показати різні рівні зрілості особистості, навчити приймати рішення та класифікувати їх, визначити з учнями рівень їхньої зрілості і накреслити план роботи над собою в плані ,, зрілості ’’ на майбутнє.
Оформлення:тема записується на дошці, вішаються планшети ,, зріла особистість ’’, ,, відповіді учнів ’’ , ,, відповіді вчителів ’’, ,, вчинки… ’’ , алгоритм відповіді на запитання.
Хід заходу
1. Повідомлення теми години спілкування.
2.Визначення охочих взяти участь у грі (гра з м’ячем: м’яч котимо по столу, за яким стоїть корзина, але учасник її не бачить). Запитання: ,, Чи легко було попасти в корзину? Чому ні? Орієнтовна відповідь: ,, Важко, бо не видно кінцеву ціль ’’.
Ускладнюємо завдання: хтось ховається за столом і прибирає корзину взагалі.
Чи попали в корзину? Ні? Чому? Бо взагалі немає куди попадати!
Як ви думаєте, на що націлена наша гра? Ваші роздуми з цього приводу.
Очікувана відповідь: ,, досягти певної мети дуже важко, якщо не бачиш кінцевої цілі ’’.
Так, а зрілість особистості – це, так би мовити, кінцевий результат роботи особистості над собою. А що ж таке зрілість? Слово надається учениці, яка зачитує відповіді учнів( анкетування проводилося раніше) та учителів, порівнюються відповіді, що спільного, а що відмінне.
Давайте звернемося до фахівця з даного питання – психолога Бутурлим Т. І. – виступ психолога.
Хочу ще дещо додати, слово,, зрілість ’’ можна замінити словом,, готовність ’’:
· Моральна і фізична
· Інтелектуальна
· До служби в армії та інших державних установах
· До навчання з метою отримання професії
· Створити сім’ю, утримувати її і виховувати дітей.
На шлях до зрілості ми витрачаємо все своє життя. Навіть дорослі, вчителі, батьки йдуть на цьому шляху. Давайте зачитаємо відповіді батьків. Як видно з відповідей ваших батьків, вони стоять на вищій сходинці, бо мають уже певний життєвий досвід. Проте багато чого вони навчилися у процесі вашого виховання.
А для чого вам потрібні знання про зрілу особистість? Навіщо вам ставати нею?( запитання до учнів) – для того,щоб вільно почуватися у світі дорослих і жити у суспільстві.
А чому саме вам – юнакам і юнкам ми говоримо про це? – бо йде таке собі примірювання світу дорослих на себе, бо саме ви вже на шляху до зрілої особистості – визначаєтесь у сфері моральних цінностей, вибираєте майбутню професію, підшукуєте супутника життя.
Ось саме про підбір, обрання супутника життя, я і хочу з вами поговорити. Уважно послухайте думки дівчат і хлопців. Всі вони давали відповідь на запитання: Чого чекають від мене на побаченні?
Говорять хлопці: Говорять дівчата:
жаль, що, горе в тому, що хлопці ждуть,
коли запрошуєш дівчину на що робитимеш те, що вони
побачення, то знаходишся хочуть, а хочуть завжди
під тиском. Не можеш одного. І дівчат має бути бой -
поводитися природно, весь френд, а вештатися, як хлопці
час щось із себе уявляєш, зась. Якщо ж товариша не має
щоб виправдати їх очіку- то ти якась не така. Занадто
вання. Хоча ми і хвилюємось багато табу для дівчат: не
але цього не можна робити перший крок, не
показувати, потрібно бути сперечатися з хлопцем, коли
дуже спокійним, не він із друзями. Краще гуляти
соромитись, бо якщо це з подружкою, легше. Коли ти
помітять, то зразу з хлопцями, то вони поміча-
відфутболять. Друзі теж ють кожен твій крок. Весь час
насідають, пристають із потрібно когось із себе
запитаннями: як далеко ти вдавати, не важливо, як ти
зайшов, що робили? себе при цьому почуваєш.
От і починаєш видумувати
казна – що, хоч насправді
нічого і не було. А потім самі
неприємності. До того ще і
підганяють постійно, спішать
оженити швиденько. А може
нам хочеться краще пізнати
одне одного. А замість цього
всі чекають, що зробиш те,
зробиш інше.